11.8.2005

Lankakomeron ovi raottuu

Kurkistelen ulos komerosta.

Pientä esittelyä: Olen vuosimallia -61 ja erilaisia käsitöitä harrastanut alle kouluikäisestä, klassinen "mummo opetti" -tapaus siis. Pienenä virkkailin ja ompelin nukeille vaatteita, muuten en nukeilla oikeastaan leikkinytkään, taitaa hoivavietti puuttua. Vähän toisella kymmenellä innostuin neulomisesta ja sen jälkeen on aina ollutkin neule työn alla. Edellisen valmistuttua on heti aloitettava uusi. Hyvin harvinaista on, että minulla olisi monta neuletta yhtä aikaa kesken ja keskeneräisiäkään ei nurkista löydy. Uutta ei aloiteta ennen kuin edellinen on valmis. Mieluiten neulon melko ohuilla puuvilla- tai puuvillasekoitelangoilla pitsineuleita.

Lankoja komerostani löytyy kuutisenkymmentä kiloa. Langat hankin pääasiassa alennusmyynneistä ja Novitan Korian tehtaanmyymälästä periaatteella silloin ostetaan, kun halvalla saa. Normaalihintaiset langat saavat jäädä hyllyyn. Kerran ostin valtavan säkillisen lankoja Korialta ja myyjä luuli minun ostavan lankoja jollekin koululle!

Olen "lurkkinut" Yahoo!:n neulontasähköpostilistaa vuoden alusta, en vaan ole saanut sinne aikaiseksi kirjoittaa mitään, vaikka mielelläni toisten kirjoituksia seuraan. Olen luonteeltani ns. tarkkailija, joten kynnykseni kirjoittaa on aika korkea. Minun täytyy todella ihastua tai vihastua, että viitsin kommentoida.

Ei kommentteja: