18.11.2008

Kissojen omituisuudet


Tuppo ja Nöyhtä saivat haasteen Pikiltä ja Indyltä!

"Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi kissaa, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani kissat tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä."

Nöyhtä eli Nöpö vastaa

1. Tykkään hiivatableteista. Kun olen ollut oikein kiltti, saan pari sellaista palkkioksi. Velipoika Tuppo ei hiivatabujen päälle ymmärrä. Pidän myös mustista oliiveista, niillä on kiva ensin leikkiä ja sitten syödä, mutta saan niita vain harvoin, koska ne ovat niin suolaisia.

2. Uskon, kun minulle tiukasti sanotaan, että "Ei tule!", vaikka kuinka tekisi mieli mennä oven avautuessa ulos. Mutta jos olen ulkona, en välttämättä tottele sisälletulokutsua, jos minulla on jotain kiinnostavaa tekemistä. Tunnemme velipojan kanssa paljon sanoja, kuten syömään, kermaa, hyppää, tule jne.

3. Olen utelias ja jos joku tulee autolla pihaan ja jättää auton oven auki, yritän mennä sisälle autoon tutkimaan mitä siellä on.

4. Toisin kuin veljeni, minä haluaisin aina mennä ulos asioille ja menenkin hiekkalaatikolle vasta, kun minua ei jostain syystä ulos päästetä.

5. Tykkään nukkua emännän ja isännän välissä ja jos minulle tulee kylmä, kaivaudun isännän kainaloon peiton alle. Aamuyöstä yritän oikein vienolla äänellä sanomalla "miu" herättää huomiota ja päästä ulos, mutta ei se koskaan onnistu, vaikka kuinka yritän, mutta olen sitkeä, enkä luovuta. Olen kuitenkin kohtelias enkä kohota ääntäni, vaan jatkan oikein hiljaista ja vienoa miu-ääntelyä, kunnes minuun suunnataan taskulampun valo ja käsketään vihaisesti olemaan hiljaa. Joskus, kun olen ollut oikein sitkeä, enkä lopettanut miukumista, olen joutunut loppuyöksi eteiseen yksinäni. Jos huoltajat ovat nukkuvinaan oikein sikeästi eivätkä muka kuule miukumistani, menen vähän leipomaan vuoronperään heidän päälleen ja nuolemaan hiuksia ja vetämään isäntää parrasta.

Tuppo saneli tällaista:

1. Minua ei ovet pitele. Hyppään kahvan päälle ja sen jälkeen joko työnnän tai vedän oven auki. Olen hyvin ylpeä siitä, että kukaan ei ole opettanut minua avaamaan ovia, vaan olen keksinyt sen ihan itse. Velipoika pienempikokoisena ei ovia availe, vaan odottaa, että minä avaisin ne.

2. Pelkään kaikkia vieraita ja avaan heti oven ja syöksyn ulos, jos joku tulee meille. Sisälle tulen vasta, kun vieras on lähtenyt ja silloinkin hyvin varovasti joka paikkaa haistellen. Olen muutenkin kova poika haistelemaan kaikkea ja sulavan voin tuoksu on aivan vastustamaton.

3. Mieluisin nukkumapaikkani on peiton päällä isännän jalkojen välissä. Tuhisen, ynisen tai kuorsaan usein nukkuessani. Olen muutenkin aika laiska ja kova nukkumaan.

4. Tulen mielellläni ulkoakin sisälle hiekkalaatikolle, vaikka huoltajien mielestä voisin päiväsaikaan tehdä asiani ulos. Olen kova kuopimaan, kuovin pitkään ja hartaasti ennen ja jälkeen tarpeiden tekoa. Emme ole koskaan pissineet tai kakkineet muualle kuin ulos tai hiekkalaatikkoon, kerran kyllä meni vähän ohi laatikosta ja osui seinään, mutta tarkoitus oli kuitenkin osua laatikkoon ja velipoika yritti pienenä kerran käyttää kukkaruukkua vessana, mutta ei ehtinyt, kun huoltaja saapui paikalle ja kielsi.

5. Olen kova kehräämään ja tervehdin sanomalla purr. Kun haluan ulos, käyn teroittamassa kynnet sitä varten keittiössä olevaan raapimislautaan. Tiedän, että kynsiä saa teroittaa vain siihen tai eteisessä olevaan toiseen lautaan, enkä yritäkään raapia muita paikkoja, toisin kuin velipoika Nöyhtä, joka välillä kokeilee kynsiään sohvanpäätyyn, vaikka aivan hyvin tietää sen olevan kiellettyä, haluaa vain huomiota, mokoma. Raapimisen jälkeen menen oven eteen odottamaan ulospääsyä ja huoltajat yleensä ymmärtävät tulla päästämään minut ulos, mutta jos eivät, niin sitten yritän avata oven itse, mutta välillä se on lukossa tai minua laiskottaa enkä jaksa itse avata ovea, jolloin joudun moukaisemaan, että tulkaa laskemaan minut ulos. Samalla lailla mou'un ja volisen, jos ovi on lukossa ja haluan päästä sisälle.

Haastamme Nekun, Roopen, Rasmuksen ja Reetan ja sitten vielä Larvannon.

Only in Finnish this time. It's a meme for cats.

2 kommenttia:

Villasukka kirjoitti...

Hih! Näitä on niin hauska lukea. Indykin osaa avata ovia ja Piki teroittaa kyntensä sohvaan kielloista ja upeasta huvipuistosta huolimatta...

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos, vastaamme kyllä !